Vietnam part 2

12 maart 2014 - Hanoi, Vietnam

De busreis van Mui ne naar Hoi An verliep best chill. Chan zat dit keer niet met haar knietjes in haar gezicht en de valium pilletjes deden ook aardig hun werk, want we hadden allebei redelijk geslapen. Eenmaal aangekomen bleek het zwaar bewolkt te zijn, terwijl we juist een hostel met zwembad hadden geboekt. Er rust een vloek op Chan en het boeken van hostel met zwembad, want elke keer is de zon verstoppertje aan het spelen. Maar zo lief als wij zijn, gunden we jullie in Nederland die extra zonnestralen die wij niet hadden.

Hoi An is een onwijs schattig stadje met allemaal lampionnen in de straten. En naast de vele scooterrijders, fietsen ze hier ook als een malle door de straatjes. Hoi An staat bekend om de kleding die je kan laten maken, maar omdat wij maar 1 nachtje bleven, hebben we dit niet gedaan. Toen we namelijk leuke jurkjes zagen, was er niemand in de winkel (?) Schijnbaar is dat normaal hier... en na tien keer door de winkel geschreeuwd te hebben, zijn we toch maar weggegaan. Daarna nog een paar cocktailtjes gedronken bij het hostel, want de welbekende backpacker happy hours slaan wij natuurlijk niet over!

Na een heerlijk ontbijt checkte we uit bij ons hostel, want we gingen met de easyriders een 2 daagse tocht doen richting Hue. Easyriders zijn locals die Engels spreken en je achterop de motor leuke plekjes laten zien. Betere tourguids konden we ons niet wensen: enthousiast, vriendelijk en we stopten op veel plekjes, waar we konden genieten van het fantastisch uitzicht! De drivers waren ook echt geweldig, ze bleven maar stoppen met de woorden: 'picture, picture, very beautifull right!?' We reden via dorpjes de bergen in en onderweg aten we bij locale tentjes, waar we werden volgestopt met local food. We voelden ons hier net een attractie, zo erg werden we aangestaard. We hebben overnacht in een guesthouse in de bergen. De tweede dag zaten we om 7.00 alweer achterop de motor om de tocht af te maken. Na 1 minuut merkten we al dat onze zitbotjes al te veel uur hadden gemaakt, want we wisten allebei niet meer hoe we moesten zitten. Het waren dan ook 6 héle lange uren. Maar het uitzicht was mooier dan de dag ervoor en het rijden door de wolken (Es dacht dat het mist was), was echt fantastisch en bijna niet op beeld vast te leggen. We voelden dan ook echt een 'feeling good' momentje toen we door de wolken reden én van het uitzicht konden genieten. Maar toch waren we blij toen we om 13.00 eindelijk van die motor af mochten en in Hue waren. Onze konten waren intussen namelijk nog platter dan ze al waren :p en we konden echt niet meer zitten!!

In Hue verbleven we in Valentine hostel en wat waren de mensen daar aardig. Onze kamer was ook echt chill, want we hadden zelfs een bad!! Nadat we lekker met het sop gespeeld hadden in bad, zijn we de stad wezen verkennen en eindigde we in een bar waar we jenga speelde en cocktails dronken en uiteraard weer volop profiteerde van happy hour(s).
De volgende dag hebben we sinds tijden weer uitgeslapen, want daar waren we echt aan toe! We hebben het zo zwaar hier!! 's Middags zijn we naar de markt geweest waar onder andere fruit, groente, vlees en bloemen werden verkocht. Lang bleven we niet, want we liepen allebei kokhalzend over die markt heen... de geur die daar hing was echt ondraaglijk! De mensen hier slapen trouwens gewoon in hun marktkraampjes op boeken, bakjes, kleden... je kunt het zo gek niet bedenken (zie foto). Na de markt nog op een terrasje gezeten en de middag vol gemaakt met kaarten en uiteraard met een aantal cuba libra's. We moesten onszelf namelijk moed indrinken voor de vlucht van die avond, na al die berichten over het vermiste vliegtuig. Jaaa we gingen vliegen... we zijn een beetje luxepaardjes aan het worden, want we hadden geen zin om 13 uur in een trein te zitten. En dus namen we het vliegtuig naar het regenachtige en koude Hanoi. Het is hier namelijk 17 graden, echt koud (gevoelsmatig nog veel kouder)!!

De eerste dag in Hanoi hebben we heel cultureel een museum bezocht, geen flauw idee waar het over ging, want alles stond in het Vietnamees. Maar goed, buiten was het behoorlijk koud, dus we moesten wat. De stad zelf vinden we niet heel leuk, alles ziet er grauw uit en het is veel te koud! De mensen hier lopen serieus in winterjassen, sjaals en mutsen en die hadden wij nou juist net niet ingepakt.

De twee dagen erna hebben we een tour gedaan naar Halong Bay. Toen we aankwamen in Halong Bay regende het. Het voelde eindelijk weer een beetje als thuis, maar leuk vonden we het niet!! Ook de boot was anders dan ons beloofd was en dus was de stemming niet zo heel best. Gelukkig maakte het uitzicht en de gezellige mensen op de boot een hoop goed! De foto's hebben nu ook wel een mysterieus tintje, wat het ook wel weer speciaal maakt. 's Avonds dronken we wat biertjes met gezellige Engelse, Zuid-Afrikanen en Nederlanders en sliepen we op de boot. De volgende ochtend werden we om 7.00 wakker door umpa lumpa muziek en om 8.00 zaten we aan het ontbijt. Op de boot nog wat foto's gemaakt en Jeniv (kaartspelletje) gespeeld. Na de lunch (weer rijst) in Halong City, gingen we met de bus weer terug naar Hanoi voor onze laatste nacht in de kou. Vandaag vliegen we namelijk naar Koh Samui en gaan we eindelijk naar de eilanden van Thailand :). Althans het is te hopen dat we daar aankomen, want er is een klein foutje ingeslopen bij het boeken van de tickets....

Tot op de eilanden!!! (hopelijk)

1. Sam:
    12 maart 2014
    Weer een super leuk verhaal! Ik hoop dat jullie zo lekker saampjes in het vliegtuig kunnen stappen, ze kunnen 2 lieve meiden vast niet weigeren..
    Lekker verder genieten en feesten op de eilandjes, ik kijk nu al uit naar het skypen na de party's of tijdens ;) dat mag natuurlijk ook haha.

Geniet!

Liefs!! xx
  2. Elise:
    12 maart 2014
    Weer een leuk verhaal! Ik hoop dat t goed komt met de naam op t ticket :) volgende ticket maar even door mij laten doen ;) xx!!!!
  3. Lisa:
    12 maart 2014
    Hoi meiden, wat een fijne verhalen en mooie foto's! Ik krijg helemaal zin om ook weer te reizen. Jullie vermaken je wel :) Geniet er van! X Lisa
  4. Laura:
    Ha ladies,

Wat een verhaal weer haha! Bedankt voor de zonnestralen die jullie hebben gestuurd! ;-)
    Hopelijk is het weer op de eilanden beter, als jullie daar aankomen!

Veel plezier weer!!

XX Laura
  5. Tamara:
    12 maart 2014
    Heey Esther en Chantal, wat een leuk verhaal en leuke foto's weer! Hopelijk kunnen jullie straks de zon weer in!
    ENJOY!

Groetjes Tamara
  6. Erick b:
    12 maart 2014
    Hoi Es....leuk om je op deze wijze te blijven volgen. Wat een ervaringen. ...je weet dat ik jaloers op je bent....Op naar Thailand. ...en ik maar werken...!!!!
  7. Elly:
    Ha Esther en Chantal,

Leuk jullie verhaal weer te lezen en jullie foto's te bewonderen, super! Enne.... bedankt voor het zonnetje hoor, we zijn er heel blij mee. Fijn dat jullie vliegreis toch gelukt is. Maak er maar weer wat moois van, liefs
  8. Elma:
    12 maart 2014
    Gezellig zo samen en weer heel wat mee gemaakt veel plezier op de eilanden we lezen het wel weer gr Jan Elma
  9. Gerrit en Nel:
    Hallo meiden
    Wat leuk om jullie verslag te lezen ,jammer dat je geen leuk jurkje kon kopen maar geniet van alles wat jullie zien,veel liefs
  10. Rachel:
    13 maart 2014
    Hallo Esther, wat een leuke verhalen.. Best een beetje jaloers, haha, geniet ervan samen met je vriendin en tot???

Groetjes Rachel
  11. Walter:
    14 maart 2014
    Hallo Meiden,

Leuke en stoere verhalen en foto's allemaal.
    Jullie reizen veel op de motor zien we wel.
    Zie zelf nog een Mazoencoe achter op je rug Essy :P.

Staan jullie nu nog op het vliegveld ;).
    Have fun in tailand.

Groetjes Walter
  12. Ramona:
    15 maart 2014
    Hi meiden.
    Leuk om de verhalen te lezen.
    Zo te horen is Vietnam ook heel leuk en mooi.
    Jullie zitten nu vast op koh prangan? Eilandje van de bijzondere feesten.
    Ben je ook naar de jungle party geweest gisteren? Dat vond ik echt waanzinnig! Als je daar nog lang blijft is er geloof ik ook een watervalfeest. Als je nog tips wil app me maar he :-) X enjoy!
  13. Tante Ada:
    16 maart 2014
    Ik knijp me in mijn arm: Is dit echt onze Essie? Ja dus. Wat een belevenissen. Nog veel lampionnen, mooie uitzichten, leuke tourguids, lekkere drankjes en plezier toegewenst.
    Liefs en groetjes voor jullie beiden, tante Ada.