Herenigd in Vietnam :)

4 maart 2014 - Vạn Ninh District, Vietnam

Hoewel Chan al vier weken van het mooie Azië heeft mogen genieten.. 'times flies when your heaving fun'.., is het eindelijk tijd voor Esther om af te reizen naar Vietnam om de reis samen voort te kunnen zetten. En dat wel op 27 februari. Na een lange vlucht van totaal 14 uur landde Es op Ho Chi Minh City. Ondertussen contact gezocht met Chan die vanuit Sihanoukville kwam en nog ruim drie uur met de bus moest reizen, opgevouwen met haar benen in haar nek. Es pinde wat geld en besloot een Vietnamees aan te houden die haar naar het hostel bracht. De taxichauffeur leek op Mr. Chow van de Hangover en toen ze bij het hostel arriveerde begreep ze waarom. Ze moest 900.000 betalen zo'n €31, hoewel het eigenlijk maar €6 kostte. Ahg, Mr Chow weer een goede dag bezorgd. Es werd direct in het diepe gegooid wegens de tot nu toe drukste stad van Azië.
Ho Chi Minh City is namelijk stad met 9 miljoen inwoners, waar je niet normaal kan oversteken. Tip: vooruitkijken en lopen, daarnaast hopen dat je niet geraakt wordt door de vele scootertjes en automobilisten.

Na herenigd te zijn met Chan en uiteraard Emma en Lucienne, besloot Es naar bed te gaan wegens haar enorme jetlag. Chan ging samen met de meiden op pad, om naar het ziekenhuis te gaan voor Lu en om de stad te verkennen. Met de nadruk op verkennen, want doordat de stad zo groot is en alles op elkaar lijkt hebben zij 4 uur lang rond gelopen, omdat zij de weg een 'beetje' kwijt waren.

Vrijdag hebben we het kind in ons naar boven gehaald door naar een waterpark te gaan. Roetsjen van de glijbanen en ronddobberen in waterbanden. Erg leuk zou je denken, echter waren we niks meer dan een stelletje kneuzen. Chan stootte in de eerste donkere glijbaan haar hoofd, omdat ze als reactie ging zitten (?) met als gevolg een grote schaafwond en bult op haar hoofd. Emma daarentegen vond de glijbaan filmen belangrijker dan haar eigen veiligheid, waardoor haar nek dubbel klapte. Luc liep al mank en Es ging zo ruig van een glijbaan waardoor haar knie blessure weer optrad. Maar goed we besloten 's avonds dan ook om onszelf te verwennen met een welverdiende massage. Chan was zo sociaal dat Es eerst mocht. Nou een ontspannen was anders. Hij zat boven op de tafel en hij gebruikte zijn hele lichaam waardoor Es zo ongeveer door de tafel heen kwam zetten met als gevolg twee dagen rugpijn. Daarnaast vond hij het ook nodig om velen malen op haar kont te slaan. Chan begon na de heftige verhalen van Es, vol goede moed aan haar massage maar tot haar geluk kreeg ze een masseur die haar liefdevoller behandelde.
We gingen deze avond maar vroeg naar bed, want zaterdag moesten we vroeg eruit voor een tour naar de Cu Chi tunnels.

De Cu Chi Tunnels zijn tunnels uit de Vietnamese oorlog. Mr. Tung of ook wel onze tourguide van de dag, was zo enthousiast dat hij zijn mond geen minuut dicht kon houden, zelfs niet in de busreis van twee uur. Ik denk dat hij bang was dat er stiltes vielen ofzo. 'Same same, but different' was zijn spreuk van de dag. Het was erg interessant om te zien, maar alles was zo toeristisch dat het irritant werd en dus maakte we het ons zelf maar leuk.
In de avond nog een marktje bezocht. Omdat we ons wat wilde inburgeren in Vietnam en het goed is voor onszelf te zorgen hebben we mondkapjes gekocht (zie foto). Daarnaast ook nog wat valium gekocht om de busreizen door te komen.

Na wat knuffelen met Em en Lu, lieten we de drukke stad achter ons op weg naar Mui Ne.
'Zeikwijven, bedankt voor het lachen'.

De bus richting Mui Ne was super chill vergeleken de bussen waar Chan tot nu toe in gezeten had. De bus had wifi en het waren ligstoelen :) ME LIKE!! Mui Ne was echt eventjes een 'Paradijs'. Een hostel aan zee, ontbijtje aan het strand, cocktailtje in de hand. Kortom: 'GOED VERTOEVEN'

Na wat van de zonnestralen opgepikt te hebben en de eerste verbrandingen hebben opgespeelt *burn baby burn, feeling hothothot*, gingen we met een tour langs de Fairy Springs, een haven, witte zandduinen en rode zandduinen. Die overigens geel waren haha, maar verder mochten we niet klagen. Het racen door de witte zandduinen met een quad en een mooie view van de Fairy Springs maakte veel goed.
Ook beginnen we ons al aardig op elkaar af te stemmen. Zo wilden we slapen, Chan had het koud, Es warm. Besloten dat de airco aan mocht wanneer Chan sliep. Echter viel Chan niet in slaap, Es wel. Probleem opgelost! Haha

We zitten inmiddels alweer wat uurtjes in de bus naar onze volgende bestemming: Hoi An.

Welterusten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Je allerliefste zusje :-P:
    4 maart 2014
    Haha ik heb weer met een grote lach op m'n gezicht dit reisverhaal gelezen! :-)

Super fijn dat jullie nu samen de reis kunnen maken die jullie in gedachten hadden. En zo te lezen hebben jullie het onwijs naar jullie zin!!

Geniet er maar lekker van, want die 5 weekjes zijn zo voorbij ;-)

Xx Cin

P.S. Ik vond het ook wel gezellig die WiFi tijdens jullie busreis hihi.. wij vermaakten ons hierdoor ook wel: creatief met pruiken, deel 1. Wordt vervolgd... haha!
  2. Elise:
    4 maart 2014
    Leuk dat jullie toch nog een stuk samen kunnen reizen veel plezier samen!! Xx
  3. Elly:
    Ha Chantal en Esther,

Fijn dat jullie elkaar, ondanks de vele scooters en brommers, gevonden hebben. Wat hebben jullie in een week tijd veel beleefd. Leuk om te lezen en de foto's te zien, super! Veel plezier weer verder, liefs
  4. Leonie:
    Ha es..

Zo te lezen hebben jullie het helemaal leuk. Fijn. Geniet ervan. Liefs Bart en Leonie
  5. Gwenda en Robert:
    Hey es en chantal.

leuk jullie avonturen een beetje te volgen.
    veel plezier nog verder en geniet ervan!

Groetjes Robert en Gwen.
  6. Lucien:
    5 maart 2014
    Ik heb me kapot gelachen!!! Leuk geschreven! Veel plezier nog dames. Maar met de combo Chan en tante Es kom dat helemaaal goed. Liefs
  7. Jerney:
    Chan!

Klinkt goed weer allemaal! De weken gaan zeker snel! Geniet er lekker van samen!

Xxx
  8. Stacey:
    5 maart 2014
    Leuk weer mooi verhaal! Hopelijk gaat het met je hoofd weer beter;) have fun meid! Xx
  9. Peter:
    hoi meiden,
    zo te lezen hebben jullie het prima naar het zin daar.
    lekker weer en leuke dingen doen ( massage's e.d. :) ).
    gelukkig hebben wij hier nu ook veel zon ( maar met iets lagere temperatuur als bij jullie) zodat je zus Sam met een inhaal race bezig is om ook zo bruin te worden als Chan :).
    we zien nu al weer uit naar jullie volgend reisverslag.
    groetjes van uit een zonnig poeldijk :)
  10. Fam van zanten:
    6 maart 2014
    Hey hallo. Cool allemaal nog heel veel plezier liefs arco Mariska liz kane
  11. Tamara:
    6 maart 2014
    Hee meiden!

Wat leuk om wat van jullie avonturen te lezen! Es je mag die masseurs weleens uitleggen hoe t wel moet ;)
    Heel veel plezier nog en vooral genieten van deze gave tijd!
    Groetjes van ons!
  12. Karin en gerrit:
    9 maart 2014
    Hoi Ester en Chantal, heel veel plezier in Vietnam, het is een heel mooi land en er is heel veel te zien. Hartelijke groeten Karin en Gerrit Poot
  13. Tante Ada:
    11 maart 2014
    Je slaat toch wel terug he Esther? Zijn daar geen hete stenen? Heerlijk zoals jullie samen alle avonturen beleven. Veel plezier samen en pas maar een beetje op elkaar.