Dag kou, wind en regen, hallo warmte en zon!

26 maart 2014 - Ao Nang, Thailand

Op naar Thailand!! En in plaats van meer dan een dag reizen met de bus, kozen deze luxepaardjes voor 3,5 uur vliegen. Het vliegen ging alleen minder relaxed dan we van te voren hadden gedacht. We hadden aardig wat 'stressmomentjes'. Es had namelijk een klein foutje gemaakt bij het boeken van de tickets. In plaats van Chantal van Kester, stond er Chantal van Keser op het ticket. Een dag voor vertrek kwamen we hier achter. Na een telefoontje met de ticketsite, vertelde ze dat de luchtvaartmaatschappij niet deed aan naamsveranderingen en dat ze alleen een aantekening in het systeem konden zetten. Eenmaal aangekomen bij de luchthaven zeiden ze gelukkig dat het geen probleem was. Chan is zo'n zes keer met kloppend hart door de controles heen gekomen en kwam uiteindelijk onder de naam van Keser aan in Koh Samui.
Omdat het inmiddels tien uur 's avonds was en de boot naar Koh Phangan de volgende ochtend pas weer ging, waren we genoodzaakt om in Koh Samui te overnachten en om de volgende ochtend vroeg met de boot naar Koh Phangan te gaan.

In Koh Phangan verbleven we in een bungalow aan het water en hier hebben we kunnen genieten van het fantastische uitzicht en de ondergaande zon (zie foto).
Ook huurden we voor twee dagen een scooter, zodat we gemakkelijk in het centrum konden komen. Echter rijden ze hier links, gigantisch hard en mag iedereen hier scooter rijden. Gekkenhuis dus! Wij tufte op ons gemak het eiland rond. Veiligheid boven alles!!
Koh Phangan staat voornamelijk bekend om de feesten. Deze konden wij natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan. Donderdag de waterfallparty, vrijdag de jungle party en zaterdag de beruchte fullmoon party. Emmers met mixdrank ook wel 'buckets' genoemd, zorgen er in ieder geval voor dat je niet nuchter kan blijven. Wij waren het levende bewijs... haha! We zijn ook tot de conclusie gekomen dat wij niet helemaal voor de buckets gemaakt zijn, maar de feesten waren onvergetelijk!!!
Met een FLINKE kater, met de nadruk op flink.... vertrokken wij zondagmiddag met de boot naar Koh Tao.

In Koh Tao aangekomen besloten we een 'brakdag' in te lassen.
De ochtend erna waren we weer redelijk fit en hebben we gesnorkelt. Na wat gepruts met de snorkel en duikbril, belandde we daadwerkelijk in de 'Finding Nemo' film. We stopten op drie snorkelplekken en verbleven als laatst op een mooi eilandje. Nadat Chan drie keer gezegd had dat het beter was om ons in te smeren met zonnebrand, kwam Es tot de conclusie dat het toch niet hoefde, omdat het best bewolkt was. Met rode ruggetjes en schouders als gevolg. We hebben ons lesje nu wel geleerd. De volgende dag nog gechilled op het strand en om 21.00 namen we de nachtboot richting Krabi. Op matjes van 50 centimeter breed moesten we onszelf in slaap zien te krijgen, wat niet heel makkelijk was.

In Krabi hebben we de eerste dag wat gechilled en de stad rond gelopen. De dag erna zijn we met de boot naar Railay Beach gegaan. Een klein eilandje met hele mooie stranden. Om bij een viewpoint en een lagoon te komen, moesten we een berg beklimmen waar alleen een aantal touwen hingen die je kon gebruiken. We moeten zeggen dat was best zwaar in die hitte, maar het was het zeker waard!!!! We hebben kunnen genieten van een prachtig uitzicht en de klim zelf was ook uitdagend genoeg. De volgende dag zijn we naar Khao Sok afgereisd, om een tweedaagse tour te doen. Deze eerste dag bestond uit: bamboo rafting, olifant rijden en monkey town bezoeken. De nacht brachten we door in de jungle en sliepen we in een houten hutje. De tweede dag begon met een vroeg ontbijt, gevolgd door een jungletrekking. Halverwege de trekking konden we lekker zwemmen bij een waterval, wat heerlijk verkoelend was. Aan het einde van de middag kwamen we weer terug in Krabi en boekten we onze trip naar het laatste eilandje van Thailand; Koh Phi Phi.

Koh Phi Phi is een klein eilandje waar geen auto's rijden en bestaat uit allemaal kleine straatjes vol met restaurantjes, shops en barretjes, waar je tevens weer vol op buckets drank kan halen. We sliepen vlakbij een viewpoint en Es kwam met het grandioze idee om deze met de zonsondergang te bezoeken. We wisten alleen niet dat het nog zo'n 200 treden naar boven was en daarna nog 10 minuten lopen. Uiteindelijk kwamen we bezweet aan en hebben we de sunset gezien met uitzicht over het hele eiland. 's Avonds zijn we nog bij een van de vele vuurshows gaan kijken en zijn we door een brandende hoepel heen gesprongen.
Maandag stond er een eilandentour op het programma. Met een longtailboat gingen we naar zeven verschillende plekken, waar we konden snorkelen en relaxen. We hebben diverse paradijselijke stranden bezocht, zoals Maya Beach, waar de film 'the beach' is opgenomen en Bamboo Island, een mooi parelwit strand waar nog altijd de resten van de tsunami te vinden zijn. De laatste avond in Koh Phi Phi hebben wij nog even flink gefeest en definitief afscheid genomen van 'the killing buckets'.

Morgen vertrekt Chan met de bus naar Maleisië, waar ze nog anderhalve week zal verblijven en vertrekt Es met een vlucht van 25 uur met Malaysia Airways terug richting Holland.

1. Lucie:
    26 maart 2014

HAHAHAHAHHAHAHAHAHHA ik kom niet meer bij meiden. Het is weer een leuk verhaal met veel leuke avonturen! Ik kom nu ook tot de conclusie dat ik eens een blog maar gaan schrijven over Vietnam!

Jammer dat jullie uit elkaar gaan, maar wat hebben jullie een leuke tijd gehad!!!

DIKKE KUS! lu
  2. Sarid:
    26 maart 2014
    Essie zo te horen vermaken jullie je wel. Heel goed!!!!! Geniet nog lekker xx
  3. Priscilla:
    26 maart 2014
    Wow klinkt weer goed meiden!!!
    En de foto's zien er schitterend uit!
    Goede reis terug Essie en Chantal nog veel plezier in Maleisië!

Xxx
  4. Maaike:
    26 maart 2014
    Leuk verhaal weer, meiden!! Veilige terugreis voor Esther en jij nog ff genieten, Chantal!!!
    XXX van ons
  5. Elma:
    26 maart 2014
    Weer leuk verhaal jammer dat je vriendin weer naar huis moet geniet jij er nog maar even van gr Elma x
  6. Elly:
    Ha Chantal en Esther,

Jullie hebben weer leuke dingen gedaan zo te lezen en aan de mooie foto,'s te zien. Chantal nog een fijne 1 1/2 week en Esther een goede en veilige terugreis. Ik hoop dat je beetje kunt slapen onderweg. Je zult wel echt aan vakantie toe zijn na die 25 urige reis. Liefs
  7. Iris:
    27 maart 2014
    Wat een leuk verhaal weer!! Dat stuk over de buckets en die zonnebrand bij bewolkt weer komt me heel bekend voor. Amber en Jentel hadden precies hetzelfde kreeft resultaat. :) Geniet er nog maar even lekker van!!! xx Iris
  8. Peter:
    27 maart 2014
    gezellige boel daar meiden, zoals ik het door de regels heen leest :)
    jammer dat Ester de reis niet kan vervolgen .
    hoop dat jij chan toch nog een leuk en boeiend eind kan maken aan je avontuurlijke reis die je tot nu toe gemaakt heb.
  9. Amy:
    28 maart 2014
    Klinkt weer supergaaf meiden!! Jaloeeeeers. Echt leuk om te lezen al die verhalen! Veel plezier nog Chan! XX