Sua s'dei Cambodia

26 februari 2014 - Krong Preah Sihanouk, Cambodja

Woensdag, de ochtend na die vreselijk lange busreis, moest ik alweer vroeg uit de veren om met een tuktuk naar the killingfields te gaan. Ik ging samen met een Nederlandse meid en haar moeder, die ik in de bus naar Phnom Penh had ontmoet. Wooow wat was dat indrukwekkend! Ik vond het echt heftig om daar te lopen en te horen wat voor vreselijke dingen zich daar hebben afgespeeld. Er komen dagelijks ook gewoon nog stukken kleding en botten naar boven zetten, die je ziet liggen. Ook de schedels die zijn opgesteld geven weer hoe ongelofelijk veel mensen zijn omgebracht door de Rode Khmer. Na dit heftige bezoek besloten we om gelijk door te gaan naar het bijbehorende Tuol Seng Genocide Museum, wat ook bekend staat als het museum van volkerenmoord. Dit museum is gevestigd in het gebouw waar de Rode Khmer zijn gevangenen martelde en vermoordde. Er hangen foto's van de slachtoffers en de gereedschappen waarmee de mensen vermoord en gemarteld zijn, staan hier ook tentoongesteld.
Na deze heftige ochtend besloot ik nog even de stad te verkennen, want ik had maar 1 dag in Phnom Penh. Ik ondekte een lang stuk asfalt waar veel mensen aan het sporten waren. Dus 's avonds heb ik nog even een halfuurtje hardgelopen daar :) (ik moet natuurlijk wel fit blijven om straks weer mee te kunnen doen met de Binkies).

De volgende ochtend weer vroeg eruit, want om 7.00 werd ik opgehaald en ging ik naar Siem Reap. Ik had expres een hostel geboekt met zwembad, zodat ik eindelijk een beetje een kleurtje kon krijgen. Maar toen ik aankwam in Siem Reap besloot de zon om verstoppertje te gaan spelen, want hij was nergens te bekennen. Gelukkig had ik hem rond half 4 gevonden en heb ik nog ff kunnen chillen ;). Ook kreeg ik heeeeel goed nieuws vanuit Nederland :D. Esther komt naar Vietnam toe de 27e en zo kunnen we toch nog een gedeelte samen reizen. Mijn dag kon niet meer stuk!!

De twee dagen daarna ben ik naar de Ankor tempels geweest. Een tuktuk reed me daar twee dagen rond, want de tempels liggen behoorlijk ver uit elkaar. Mijn tuktuk chauffeur die door zijn collega's mister frog werd genoemd, was erg schattig en maakte soms ook foto's van mij en een tempel, dus heb gelukkig ook wat levend bewijs voor jullie!! De tweede dag ging ik zelfs om 5.00 al naar Ankor Wat, om de zonsopgang te zien. Het was mega druk met onder andere veel Chineesjes en Japanners die met tassen vol foto apparatuur zich installeerde om mensen zoals mij (met een gewone compacte camera) te imponeren en alles deden voor het beste plaatje. Zelf vond ik de zonsopgang een beetje tegenvallen, maar doordat ik zo vroeg op was kon ik de hele middag chillen bij het zwembad.

Zondagochtend om 7.30 weer de bus in om naar Sihanoukville te gaan. Een badplaatsje waar je lekker kan chillen en feesten :D. De reis vanaf Siem Reap duurde langer dan verwacht, maar om 22.30 werd ik opgewacht door Lucienne (vriendin van mn zus)! Samen met haar en haar reismaatje Emma heb ik twee dagen lekker op het strand gelegen en gefeest! Ik moest hier ook snel mijn visum voor Vietnam regelen, dit duurde twee dagen, dus vanavond neem ik met Emma en Lucienne de bus naar Ho Chi Minh City (Vietnam) waar ik 's ochtends aankom. Dus ik hoop dat ik op tijd ben om Esther op te halen bij het vliegveld!

Wordt vervolgd :)...
Tot de volgende keer vanuit Vietnam!

Xxx

1. Je allerliefste nichtje en vertegenwoordiger van de Hollies:
    Channiee!
    Weer zo een leuk verhaal, je maakt mij steeds jaloerser. Ik zag op fb inderdaad voorbij komen dat Esther daarheen komt, super leuk dat jullie toch nog een stuk samen kunnen reizen! Heeeel veel plezier nog! Xx
  2. Jen:
    26 februari 2014
    Er heeft iemand onder mijn naam gepost?? Raar! Maar wat een leuk verhaal.chan!! Echt leuk dat.je vriendin toch nog komt! Heel veel plezier samen en lekker relaxen! Xxx jen
  3. Sam:
    26 februari 2014
    Ook ik wordt meer en meer en meer jaloers! Heel veel plezier de komende dagen met Esther en natuurlijk met Luu!!
    Xxx
  4. Je allerliefste zusje :-P:
    26 februari 2014
    Wat een leuk verhaal weer Chan!
    Ook lekker dat je ein-de-lijk tijd heb gehad om je (vele) bikini's aan te doen hihi :-)
    Heeel veel plezier samen met Lucienne en Esther in Vietnam.
    Dikke kus Xx
  5. Peter:
    26 februari 2014
    Hoi Chan wat een leuk verhaal weer lekker dat je nu even
    kan zonnen. En wat leuk dat Esther komt geniet lekker
    Dikke kus
  6. Maaike:
    26 februari 2014
    Wat een leuk verhaal weer!! En wat fijn dat je vriendin toch nog komt!! Geniet!!
    Kus van je allerliefste nicht...
  7. Jan Traas:
    26 februari 2014
    Je hebt weer een mooi en leuk verslag geschreven Lucienne. Veel plezier in Vietnam; ik blijf je volgen!
  8. Elise:
    26 februari 2014
    Leuk leul leuk!!! Heerlijk zeg f relaxen!!! Veel plezier verder samen met esther!! Xx
  9. Elly:
    26 februari 2014
    Leuk je verhaal te lezen. Je hebt al lekker veel mee gemaakt!
    We hebben vanmorgen Esther op Schiphol afgezet en we hopen natuurlijk dat ze het goede vliegtuig richting Vietnam genomen heeft. Veel plezier hè, lekker genieten!
  10. Elma:
    26 februari 2014
    Blijf schrijven en ontzettend leuk dat je vriendin komt maak er een gezellige tijd van veel plezier en kijk weer uit naar je volgende reisverslag gr El
  11. Peter:
    26 februari 2014
    echt weer een leuk verslag, ook de naam van die tuktuk chauffeur is weer echt iets voor jouw.
    geniet met Esther de komende weken van jullie verdere reis daar in Azié.